Cel.ro, jihad împotriva Consiliului Concurenței

Patronul celui de-al doilea magazin online ca mărime din România s-a lansat într-un adevărat jihad împotriva Consiliului Concurenței, pe care îl acuză de încurajarea corupției.

0
29
views
Patronul de la CEL.ro, Tiberiu Pop, a lansat online un atac virulent la adresa Consiliului Concurenței, dar și a Emag
Patronul de la CEL.ro, Tiberiu Pop, a lansat online un atac virulent la adresa Consiliului Concurenței, dar și a Emag

Pentru mulți români comerțul online se identifică cu Emag.ro pentru mărfurile „noi” și cu OLX.ro pentru „vechituri”. Întâmplător – sau poate nu – ambele situri sunt deținute de aceeași entitate: fondul sud-african de investiții Naspers. Și tot întâmplător – sau poate… nu! – ambele situri își zdrobesc concurența: conform serviciului de monitorizare a traficului web similarweb.com, Emag.ro înregistrează un trafic de 28 de milioane de vizitatori unici pe lună, în timp ce al doilea cel mai mare magazin online din România, CEL.ro, are doar 2,29 milioane (de 12 ori mai puțin!). În ceea ce privește siturile de anunțuri gratuite, OLX.ro are 27,34 milioane de vizitatori unici, în timp ce numărul doi din piață, și anume Publi24.ro, are 10,1 milioane…

Acestea fiind zise, trebuie să ne aducem aminte de o vorbă din bătrâni, care zice că „atunci când nu te mănâncă, nu te scărpina”. Ei bine, cei de la CEL.ro s-au „scărpinat” undeva în urmă cu câțiva ani, fără să-i mănânce, și au reclamat la onor Consiliul Concurenței că achiziția PC Garage (un alt jucător important de pe piața IT&C online) de către Emag ar trebui să fie aprobată mai întâi de Consiliul Concurenței, deoarece ar încălca legislația antimonopol. Totuși, ca urmare a cine știe căror procedee ezoterico-bizare, Consiliul Concurenței în loc să ia act de poziția cvasi-monopolistă de pe piața online deținută de Emag, a ajuns până la urmă să ancheteze felul în care CEL.ro a cumpărat de la o firmă falimentară – Kelion Online – trei domenii web: marketonline.ro, mediadot.ro și azerty.ro. Acestea fuseseră cândva trei mici magazine online, funcționale, deținute de Kelion, dar care la momentul achiziției nu mai aveau nici o importanță pe piață. Cei de la CEL.ro le-au cumpărat probabil strict pentru potențialul de SEO, adică de vizite obținute gratuit din Google. Numai că achiziția asta, care e similară achiziției unui pahar sau a unui stilou, i-a băgat în cea mai neagră belea pe cei de la CEL.ro, care au ajuns să fie acuzați de Consiliul Concurenței de… „concentrare” de piață și, pe cale de consecință, amendați cu 1,6 milioane RON – o sumă egală cu tot profitul din ultimii 5 ani!

Acuzația e rizibilă în primul rând prin prisma poziției de piață a magazinului CEL.ro, care deși tehnic e numărul doi în e-commerce-ul românesc – în spatele Emag – în realitate are vânzări de 20 de ori mai mici decât Emag. E ca și cum într-o cușcă unde ai un elefant, un șoricel și trei furnici, tu condamni  asocierea dintre șoricel și cele trei furnici că vor „să instaureze un monopol”.

Din disperare, probabil, șeful CEL.ro a ajuns acum să facă filmulețe online în care își varsă oful, pentru că vorbim de un „of” mare. Chiar dacă – probabil – un avocat bun îl va scăpa de această amendă absurdă, onorariul oricărui avocat care te va scăpa de „premiul” de 1,6 milioane RON … va constitui el însuși o amendă „frumușică”!

Însă cel mai bine e să-i dăm cuvântul domnului Tiberiu Pop, pentru ca publicul să vadă cum funcționează în România instituția care ar trebui să lupte împotriva monopolurilor, inclusiv cât e de bine să fii angajat la Consiliul Concurenței:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here